میگرن چیست؟ + تفاوت بین سردرد طبیعی و علائم میگرن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 17 بهمن 1402
بازدید : 397
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


آیا گاهی اوقات دچار سردردهای میگرنی می شوید؟ آیا نگران دردهای میگرنی شدید و طولانی مدت هستید؟ ممکن است این دردها را به صورت درد ضربان دار تجربه کرده باشید. یا گاهی سردردهای خوشه ای پس روال روزانه شما غیرعادی است.در این مقاله در مورد انواع دردهای میگرنی و درمان آنها صحبت خواهیم کرد. و ما قصد داریم آنچه را که برای جلوگیری از این درد باید انجام دهید را به اشتراک بگذاریم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

علائم میگرن چیست؟

میگرن نوعی سردرد است که باعث درد شدید ضربان دار در یک طرف سر می شود. علائم میگرن عبارتند از: تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا. حملات میگرن می تواند ساعت ها یا حتی روزها طول بکشد و گاهی اوقات سردرد آنقدر شدید می شود که در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد می کند.

برای برخی افراد، یک علامت هشدار به نام هاله قبل از سردرد یا همراه با آن است. هاله ها علائم متغیر منشا سیستم عصبی هستند. این علائم به آرامی شروع می شود و پس از چند دقیقه به حداکثر شدت می رسد و می تواند تا 60 دقیقه ادامه یابد. برای درمان میگرن به سایت فرازطب مراجعه نمایید.



هاله ممکن است شامل اختلالاتی مانند تاری دید، جرقه زدن در یک طرف سر، سوزن سوزن شدن در پیشانی یا بازوها و پاها و مشکل در صحبت کردن باشد. پس از این علائم، باید منتظر شروع سردرد باشید. جالب است بدانید منشاء این نوع سردرد برای همه یکسان نیست و ممکن است منشا درد شما با شخص دیگری متفاوت باشد. درد میگرن را می توان در یک یا هر دو طرف سر احساس کرد.

اگر مشکل سردرد را در مقیاس جهانی بررسی کنیم، خواهیم دید که شیوع این بیماری عصبی بسیار زیاد است، به طوری که حداقل 50 درصد بزرگسالان هر ساله به نوعی سردرد را تجربه می کنند. اگر به طور خاص در مورد میگرن صحبت کنیم، حدود 2.98 درصد از زنان و 1.93 درصد از مردان بین 18 تا 65 سال از این مشکل رنج می برند. همانطور که می بینید، سردرد یکی از شایع ترین مشکلات جهانی است که همه سنین، ملت ها و مناطق را تحت تاثیر قرار می دهد.

سردردهای میگرنی چقدر شایع هستند؟

بیشتر سردردهای میگرنی حدود 4 ساعت طول می کشد، اما انواع شدید آن می تواند تا 3 روز طول بکشد. مبتلایان به میگرن معمولاً سه تا چهار حمله در ماه دارند. البته دفعات حملات میگرنی در افراد مختلف متفاوت است، بنابراین برخی افراد هر چند روز یک بار سردرد را تجربه می کنند، در حالی که برخی دیگر حداکثر دو تا چهار حمله میگرنی در سال را تجربه می کنند.

سردرد میگرنی با سردرد و درد در ناحیه سر شروع می شود و به تدریج به سردرد شدید تبدیل می شود. درد می تواند از یک طرف سر به طرف دیگر حرکت کند. این دردها گاهی منتشر و گاهی در ناحیه پیشانی متمرکز می شوند (سردرد).

چه چیزی باعث میگرن می شود؟

عوامل زیادی در ایجاد سردرد میگرنی در فردی که از این اختلال رنج می برد، نقش دارند. بر اساس مطالعات علمی، عامل اصلی میگرن، وراثت و ژنتیک است. تفاوت های ژنتیکی باعث ایجاد تغییراتی در مغز و رشته های عصبی خاصی می شود که سیستم عصبی را به محرک های محیطی حساس می کند و در نهایت باعث سردرد می شود. در برخی افراد، عدم تعادل هورمون سروتونین، که به عنوان مسکن در سیستم عصبی عمل می کند، یکی دیگر از علل میگرن است.

محرک میگرن

عوامل زیر مهم ترین محرک های میگرن هستند:

تغییرات هورمونی در زنان: نوسانات هورمونی در زنان به ویژه هورمون استروژن قبل و بعد از سیکل قاعدگی یکی از شایع ترین محرک های سردردهای میگرنی (عامل سردرد در زنان) محسوب می شود.

برخی نوشیدنی ها: الکل و قهوه کافئین دار، مانند قهوه روبوستا

نگرانی ها

تحریک حسی: نورهای روشن و بوهای خاص مانند عطر، دود سیگار و رقیق کننده رنگ

بی خوابی و پرخوابی

تغییر آب و هوا: تغییرات ناگهانی آب و هوا یا سفر به ارتفاعات

غذا و میگرن: پنیر کهنه و غذاهای فرآوری شده صنعتی محرک های میگرن هستند. همچنین حذف وعده های غذایی به خصوص صبحانه به دلیل نوسانات قند خون

برخی داروها: قرص های ضد بارداری و گشادکننده عروق مانند نیتروگلیسیرین می توانند سردرد را بدتر کنند.

مراحل میگرن

گاهی اوقات سردردهای میگرنی شدید هستند و علائم با گذشت زمان تغییر می کنند. بیشتر علائم میگرن را می توان به چهار دسته تقسیم کرد:

مرحله پیشروی یا هشدار

هاله

حمله کنید

بهبود یافت

مرحله پرودروم یا هشدار

چند ساعت قبل از حمله میگرن، برخی از بیماران علائم زیر را تجربه می کنند:

انرژی زیاد یا بسیار کم انرژی و افسردگی

هوس های غذایی

تحریک پذیری و عصبانیت

تارت cus

مشکل در باز کردن مکرر دهان

نیاز به ادرار کردن بیش از حد معمول

هاله

به طور متوسط ​​از هر سه فرد مبتلا به میگرن، یک نفر میگرن را تجربه می کند قبل از شروع سردرد، علائم زیر در مرحله حاد رخ می دهد:

فلاش نور در گوشه سمت راست یا چپ میدان دید ظاهر می شود و چند دقیقه طول می کشد.

یک ناحیه تاریک در میدان دید ظاهر می شود. در چنین مواردی باید از رانندگی یا کار با وسایلی که نیاز به حفاظت کافی دارند خودداری کنید.

احساس سوزش یا سوزش در پوست

در بیان افکار و احساسات خود مشکل دارید

مشکل در درک سخنان دیگران

سردرگمی و عدم تمرکز

حمله میگرن

این مرحله زمانی است که سردرد شروع می شود و می تواند چند ساعت طول بکشد. در این مرحله بهتر است در اتاقی تاریک و ساکت به دور از نور و صدا استراحت کنید.

بهبود

پس از سردرد، فرد ممکن است احساس بی حالی کند. مهمترین نشانه های این مرحله به شرح زیر است:

خستگی مفرط و بی حوصلگی.

سردرگمی و سردرگمی

سردردی که هنگام حرکت یا خم شدن بدتر می شود.

انواع میگرن

زمانی که افراد اصطلاح «میگرن» را می شنوند، معمولاً به درد شدید فکر می کنند. چیزی که آنها نمی دانند این است که میگرن یک بیماری مزمن با شروع متفاوت است. در این مقاله شما را با انواع این نوع سردرد آشنا می کنیم.

میگرن همراه با اورا (میگرن پیچیده)

حدود یک چهارم افرادی که میگرن را تجربه می کنند علائم اورا نیز دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، هاله یک تغییر حسی و بصری است که می تواند از دیدن نقاط سیاه و زیگزاگ گرفته تا بی حسی و گزگز در یک قسمت از بدن یا ناتوانی در صحبت کردن متفاوت باشد.

هاله در مدت زمان کوتاهی، قبل یا در طول میگرن ظاهر می شود و می تواند بین 10 تا 30 دقیقه طول بکشد. اورا دومین مرحله از چهار مرحله میگرن است و تقریباً هر کسی که آن را تجربه کرده باشد تأیید می کند که این یک علامت هشدار دهنده مطمئن است که درد شدید در راه است!

هاله بدون میگرن

بدون علائم مرتبط با اورا، این نوع سردرد شبیه سایر انواع میگرن است، بنابراین ممکن است کمی دشوار باشد. میگرن یا میگرن؛ حساسیت به نور؛ فونوفوبیا؛ بدتر شدن فعالیت بدنی؛ حالت تهوع و استفراغ از علائم کلاسیک میگرن بدون التهاب هستند.

میگرن بدون سردرد

این نوع میگرن که میگرن خاموش یا آسفالت نامیده می شود، بسیار ترسناک است. به دلیل آن علائم هاله، که شامل سرگیجه، اختلال بینایی، حالت تهوع و سایر مراحل میگرن است، از سر خارج خواهید شد. این نوع سردرد می تواند ناشی از عوامل متعددی باشد و کسانی که از این سردرد رنج می برند ممکن است انواع دیگری از این نوع سردرد را تجربه کنند.

میگرن همی پلژیک

اگر تا به حال یک میگرن با علائم مشابه سکته داشته اید، ممکن است میگرن همی پلژیک داشته باشید. افرادی که این نوع سردرد را تجربه می کنند، در یک طرف بدن خود ضعف دارند و اغلب علائمی مانند تاری دید، سوزن سوزن ها یا از دست دادن حس در یک طرف بدن خود را تجربه می کنند. این می تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. . دانش آنها توجه داشته باشید که مانند علائم عادی میگرن بدون سردرد، میگرن همی پلژیک همیشه شامل سردرد شدید نیست.

میگرن شبکیه (چشم)

هنگامی که سردرد باعث می شود بینایی یک چشم به طور موقت کاهش یابد یا از بین برود، میگرن شبکیه است. کاهش بینایی که در زنان در دوران بارداری شایع است، می تواند از چند دقیقه تا چند ماه طول بکشد، اما معمولاً پس از زایمان به طور کامل برطرف می شود. این علامت شکل شدیدی از علائم مرتبط با هاله مرتبط با میگرن است. آنچه تاکنون در مورد این بیماری می دانیم این است که میگرن چشمی می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی باشد و کسانی که آن را تجربه می کنند باید حتما به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com